dimarts, 12 de setembre del 2017

CINGLES DE VALLCEBRE

En el municipi de Vallcebre i dominanT la Vall del Llobregat podem observar una allargassada cinglera que destaca pel blanc color de la seva roca calcària, són els Cingles de Vallcebre. Amb un traçat semicircular s'estenen des de la conca minera de Sant Corneli fins a més enllà de la carretera que puja a Saldes i Gosol. Amb aquest recorregut resseguim quasi la totalitat de la part superior d'aquesta cinglera el que comporta la meitat del camí a fer, la resta discorre per zones agrícoles, alternant pistes i camins dins del bosc i passant també pel poble de Vallcebre. Com a punt d'origen prenem la colonia minera de Sant Corneli, un indret interessant i curiós, on hi ha el Museu de les Mines i alguns establiments de restauració.
Iniciem doncs el nostre recorregut pels cingles per un camí que de pujada ens portarà al Grau dels Boits, un pas equipat amb cadenes i baranes que de manera segura ens a situa dalt del cingle. Arribats aquí, nosaltres escollim fer el recorregut en sentit anti-horari, tot i que el podríem fer també en l'altre sentit. Tot el recorregut està senyalitzat amb les marques de camí PR pel que no tindrem dubtes del camí a seguir, a mesura que anem avançant anem deixant de banda tot un seguit de graus, que normalment estan indicats amb rètols, aquests graus són indrets on podríem accedir a la part baixa del cingle i enllaçar amb altres itineraris. Després de superar per un pont, l'engorjat anomenat la Foradada, comencem a remuntar pel costat oposat fins a trobar-nos la carretera que porta a Vallcebre, en el punt anomenat Mirador de Cap Deig. Ara toca caminar per pista una bona estona passem pel llogaret de la Barceloneta i finalment arribem al poble on a la plaça hi trobarem una font i in bar-restaurant.
Sortint del poble el camí ara discorre per dins de pinedes i ens caldrà remuntar força per retrobar de nou el cingle a la part oposada, de fet abans de que arribéssim al poble podíem observar en la llunyania, en els boscos situats al sud una gran franja tallafocs, doncs ve, acabarem passant-hi per la part superior. Seguint el nostre camí arribem a l'ermita de Santa Magdalena on després d'un últim repetjó arribem a la carena, just on hi ha el Grau de la Mola. A partir d'aquí tornem a resseguir la part superior del cingle, que de baixada ens portarà de nou el Grau dels Boits per on havíem iniciat el recorregut. Ara només ens caldrà desfer el camí que ja coneixem, fins a Sant Corneli. Tot aquest recorregut, de fàcil traçat s'acaba fent una mica llarg, és important portar aigua doncs no en trobem al llarg de tot el traçat amb l'excepció del poble de Vallcebre, a l'ermita de Santa Magdalena hi ha una font' però la vàrem trobar seca.

VIDEO                       TRAK                         FOTOS                         MAPA